Un concurs de vídeo reclama energia per a tothom a l’Àfrica

El Grup de Recerca en Cooperació i Desenvolupament Humà de la UPC ha convocat la 1a edició del concurs videogràfic "Energia per a Tothom a l’Àfrica Subsahariana el 2030" per sensibilitzar a nivell europeu sobre les conseqüències de la manca d’accés a l’energia a l’Àfrica Subsahariana. Pot participar-hi l’estudiantat de grau i de primer cicle de la UPC menors de 25 anys.

Cada participant pot presentar a concurs un màxim de 2 vídeos d’una durada aproximada de 90 segons, produïts amb qualsevol mètode (filmació, animació, fotomuntatge, il·lustració, etc.), dels quals ha de ser l’autor/a i propietari/a dels drets d’autoria. Quant a la temàtica, es valorarà especialment la relació amb la manca d’oportunitats que suposa la falta d’accés a l’energia en els camps de la salut i l’educació, el desenvolupament d'activitats econòmiques productives i l’equitat social i de gènere. Els projectes es poden presentar fins al 5 de novembre de 2010 a les 14h en format CD o DVD.

El premi és un viatge a Brussel·les al desembre de 2010 per participar a les “Jornades Europees de Desenvolupament", on es projectarà la peça premiada junt amb els vídeos guanyadors dels altres tres països que participen en el concurs (Regne Unit, Suècia i República Txeca). La visita a Brussel·les inclourà un recorregut pel Parlament Europeu i permetrà a la persona guanyadora el contacte amb altres estudiants i estudiantes europeus.

Compromís europeu
Quatre de cada cinc famílies a l'Àfrica Subsahariana viuen sense electricitat, tot i que l’accés a l'energia millora la salut i l’educació i ajuda a sortir de la pobresa. Les projeccions mostren que, sense un canvi en les polítiques i les accions que s’hi duen a terme, en les pròximes dues dècades gairebé no hi haurà cap progrés en la millora de l'accés a l'electricitat per part dels més desfavorits.

És en aquest context que el projecte Energy Access for the poor in Sub-Saharan Africa to meet the Millennium Development Goals (accés a l’energia per als pobres a l’Àfrica subsahariana per assolir els Objectius del Mil·lenni) s’orienta a aconseguir el suport públic i polític, per incrementar l’ajuda que destina la Unió Europea a l'accés a l'energia per a l’Àfrica Subsahariana. Està finançat en part per EuropeAid (Programes de Cooperació Exterior de la Comissió Europea) i compta amb el suport del Grup de Recerca en Cooperació i Desenvolupament Humà, el Centre de Cooperació al Desenvolupament i el Centre per a la Sostenibilitat, els tres de la UPC, entre altres entitats.

+ informació
Bases del consurs