El Campus de Terrassa mostra l’activitat d'R+I a empreses de Sant Cugat

L’associació d’empresaris Sant Cugat Empresarial i el Campus de la UPC a Terrassa han organitzat una jornada per mostrar a 18 empresaris l’activitat de recerca i d’innovació tecnològica dirigida a la indústria que desenvolupen 10 grups de recerca del campus egarenc. L’acte tindrà lloc dijous 25 de novembre a les 12.30 h a l’edifici Gaia.

Un grup de 18 directius d’empreses associades a Sant Cugat Empresarial visitarà les instal·lacions de l'Edifici Gaia, on es desenvolupa l’activitat de recerca i innovació de 10 grups d’investigadors i investigadores del Campus de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a Terrassa. L’acte comptarà amb la participació del president de Sant Cugat Empresarial, Frederic Boix, i del sotsdelegat de recerca del Campus de la UPC a Terrassa, Santi Royo.

El grups de recerca de la UPC a Terrassa tenen una dilatada trajectòria professional, treballen molt estretament amb el sector industrial i, en molts casos, són referència nacional i internacional en el seu àmbit d’expertesa científica i tecnològica.

El primer cotxe verd de SEAT, la implementació segura de l’energia eòlica a la xarxa de consum, el sistema de control automatitzat de la xarxa de clavegueram de Barcelona o la robotització total dels processos de logística de càrrega de l’empresa DAMM són alguns exemples de projectes que duen a terme aquests 10 grups de recerca de la UPC.
Col·laboració universitat-empresa
Aquesta visita suposa l'inici de la relació entre Sant Cugat Empresarial i el Campus de la UPC a Terrassa amb  l'objectiu de desenvolupar futures col·laboracions.

Sant Cugat Empresarial és una associació integrada per 170 empreses que representa el sector econòmic de Sant Cugat del Vallès i que neix de la necessitat d'un element integrador que potenciï la marca Sant Cugat i els seus trets diferenciadors: entorn, situació estratègica i qualitat de vida. Entre altres accions, Sant Cugat Empresarial promou i coordina l'intercanvi d'informació i la resolució de problemes comuns o generals de les empreses i també du a terme totes aquelles activitats que fomenten i promouen el progrés econòmic, social i empresarial dels associats. En aquest sentit, aquesta associació fomenta de manera constant una xarxa de relacions que milloren l’entorn i les capacitats empresarials de Sant Cugat, les quals afavoreixen les relacions de negoci.

Alguns dels darrers projectes estratègics de la UPC relacionats amb la innovació, com ara Orbital 40 o el recent Campus d’Excel·lència Internacional atorgat pel Ministeri d’Educació Campus Energia, fan del Campus de Terrassa un element clau per al desenvolupament de la ciutat egarenca, del Vallès i del país. Amb 37 grups de recerca, més de 400 investigadors i gairebé 70.000 metres quadrats d’instal·lacions dedicades al coneixement, aquest campus s’ha posicionat com a referent dins de la comarca per contribuir, a través de la innovació tecnològica, a que la indústria sigui més competitiva.