Projecte al CERN per desenvolupar un dispositiu per portar electricitat als camps de refugiats

Un grup d'estudiants han treballat amb científics de la instal·lació física de partícules per ajudar els desplaçats.

Nou estudiants de diferents països, universitats i disciplines, van formar part del curs CBI “challenge-based innovation” de 12 setmanes de duració i creat pel CERN, centre que acull el gran col·lisionador d'hadrons, prop de Ginebra, aprofitant l'experiència dels científics que hi treballen. El grup, que incloïa candidats d'MBA de l'escola de negocis ESADE de Barcelona, aspirants a dissenyadors de l'escola de disseny IED de la mateixa ciutat, així com estudiants d'Itàlia i Espanya (Universitat Politècnica de Catalunya·BarcelonaTech), va votar per desenvolupar un sistema de xarxa elèctrica modular i expandible.

La idea era ajudar els camps de refugiats i treballadors d'emergència en zones de desastre, distribuint l'energia de manera eficient i equitativa entre les instal·lacions comunes com ara escoles i hospitals, així com als individus i les famílies.

+info