Cinc joves investigadors ‘Marie Curie’ s’incorporaran a la UPC amb finançament europeu

Formar una nova generació d’investigadors especialitzats en noves tècniques quirúrgiques robotitzades, en la predicció de fenòmens meteorològics extrems, en l’adaptació de les comunicacions per fibra òptica per fer front al creixent augment del trànsit de dades, i en el desenvolupament de catalitzadors bimetàl·lics per a la producció d’hidrogen, són els objectius dels quatre nous projectes de la UPC seleccionats en la darrera convocatòria Marie Skłodowska-Curie (MSCA), en el marc de l’acció ‘Innovative Training Networks’, i que permetran contractar cinc joves investigadors per a un període de tres anys.

La Comissió Europea (CE) ha atorgat nous ajuts MSCA, coneguts com les accions 'Marie Curie', a quatre projectes que compten amb la participació de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Els projectes s’han presentat en la línia d’accions del programa Marie Sklodowska-Curie anomenada Innovative Training Networks (ITN), emmarcada en el programa Horizon 2020.

Els quatre darrers projectes 'Marie Curie' en què participa la UPC han estat seleccionats d’entre més de 1.600 propostes d’arreu d’Europa que s’han presentat en la convocatòria, i estan vinculats als àmbits de les ciències de la informació i l’enginyeria, el medi ambient i les ciències de la terra, i la química.

El projecte BIKE (Biometallic catalysts Knowledge-based development for Energy applications), coordinat a la UPC per Jordi Llorca, investigador del Departament d’Enginyeria Química i de l’Institut de Tècniques Energètiques (INTE), és una xarxa de formació de joves científics per desenvolupar catalitzadors bimetàl·lics amb finalitats energètiques i, en concret, per a processos de producció d'hidrogen.