Cinc equips d’estudiants de la UPC competeixen aquest estiu amb els seus vehicles a la Formula Student 2018

Amb l’arribada de l’estiu s’inicia la competició universitària internacional Formula Student en la qual participen els equips d’estudiants Dynamics UPC, e-Tech Racing, ETSEIB Motorsport, UPC ecoRacing i Vilanova Formula Team. Els cinc equips de la UPC competiran en diversos circuits europeus del concurs i es trobaran del 22 al 26 d’agost al Circuit de Barcelona-Catalunya, a Montmeló, en la Formula Student Spain.

Posada en marxa a la dècada dels 80 als Estats Units amb la voluntat de promoure la innovació i l’R+D, la Formula Student s’ha consagrat com un dels grans esdeveniments internacionals del motor en l’àmbit universitari. Cada any hi participen estudiants d’arreu del món, agrupats en més de 400 equips que competeixen en alguna de les múltiples proves que se celebren a Europa, els Estats Units, el Japó i Austràlia, en el marc d’aquesta competició.

Els equips internacionals que hi participen han de calcular, dissenyar i fabricar un monoplaça, al llarg d’un procés que finalitza amb les competicions d’estiu en circuits professionals. El seguiment del procés consta de proves estàtiques, en les quals té lloc la defensa del disseny del vehicle davant d’un jurat experimentat, i de proves dinàmiques, on s’avalua el rendiment del cotxe en moviment i sobre la pista.

+info.