S’inaugura a Terrassa el laboratori AMBER, únic a Europa en recerca i assaigs elèctrics d’ultraalta tensió

El laboratori AMBER, instal·lat als espais de l’Institut Politècnic del Campus de Terrassa (IPCT), entre Terrassa i Sabadell, esdevé un centre de recerca singular a Europa en el sector energètic i vol convertir-se en un pol de desenvolupament tecnològic.

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), a través del grup de recerca d’Accionamients Electrònics i Aplicacions Industrials (MCIA), i l’empresa SBI CONNECTORS —filial del Grup SICAME—, han inaugurat el passat 26 de gener, el laboratori AMBER, un centre de recerca i assaigs equipat amb la darrera tecnologia d’anàlisi, assaig i test en l’àmbit de l’energia elèctrica. Aquest laboratori té capacitat per realitzar assaigs a molt alta tensió amb dues màquines úniques a Europa, que poden treballar amb un voltatge de fins a 1,5 milions de volts (1,5 MVDC).

El projecte s'ha emmarcat, en el seu origen, en el Campus d'Excel·lència Internacional (CEI) Campus Energia de la UPC.