Nou mètode d’alta precisió per analitzar el funcionament de xarxes de distribució d’energia

Creen un nou mètode d’alta precisió per analitzar i comparar el funcionament i l’estructura de xarxes complexes que permetrà desxifrar i estudiar amb més eficàcia determinades disfuncions en el sistema cerebral o bé el funcionament de sistemes com ara Internet, la xarxa de distribució d’energia o les interconnexions d’aeroports.

nvestigadors de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i de la Universitat de Barcelona (UB) han liderat un treball publicat a la revista Nature Communications en el qual es presenta un mètode científic per identificar, comparar i establir diferències objectives amb alta precisió entre grans nodus de xarxes complexes.

La nova metodologia permetrà, per exemple, comparar i distingir el funcionament de la xarxa neuronal entre persones drogodependents i sanes i, per tant, avançar en l’estudi de les simptomatologies i els efectes de les addiccions en el cervell. També farà possible analitzar amb més eficàcia el funcionament de sistemes complexos crítics, com ara les xarxes de distribució d’energia, les interconnexions aeroportuàries o fins i tot xarxes socials com ara Facebook i Twitter.

En aquesta investigació, que ha estat publicada recentment a la revista de referència Nature Communications, hi han participat també Tiago A. Sheiber i Martin G. Raveti, de la Universidade Federal de Minas Gerais (Belo Horizonte-Brasil); i Panos M. Pardalos, de la Florida University (Estats Units).