Notícies del lloc

09/06/2010

El proper divendres, 28 de maig, a les 11 hores, l’alcalde de Sant Cugat, Lluís Recoder, i el vicerector de Recerca de la UPC, Xavier Gil, assistiran al procés de muntatge d’aquest prototip de casa solar energèticament autosuficient, que s’està construint a l’ETSAV

30/06/2010

El projecte de casa solar LOW3, de l'ETSAV, ha aconseguit la màxima puntuació en la primera prova del concurs internacional Solar Decathlon Europe i s’ha convertit en la guanyadora del premi d'arquitectura, juntament amb altres dos universitats de Finlàndia i els Estats Units, respectivament.

16/11/2010

Míriam Cabanas y Gerard Bertomeu, estudiantes de último curso en la ETS Arquitectura del Vallès de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), han creado un sistema de iluminación difusa inteligente, que concentra la luz en las zonas con actividad. El diseño, ganador de un concurso profesional, se basa en la tecnología LED de bajo consumo.

17/11/2010

De la mateixa manera que Internet ha revolucionat el món de la comunicació, l’enertrònica farà el mateix en el camp de l’energia. El ventall de possibilitats d’aplicació d’aquest àmbit de coneixement és tan ampli com prometedor.

25/11/2010

L’associació d’empresaris Sant Cugat Empresarial i el Campus de la UPC a Terrassa han organitzat una jornada per mostrar a 18 empresaris l’activitat de recerca i d’innovació tecnològica dirigida a la indústria que desenvolupen 10 grups de recerca del campus egarenc. L’acte tindrà lloc dijous 25 de novembre a les 12.30 h a l’edifici Gaia.

26/11/2010

Es tracta 57 habitatges, de 40 m2 útils cadascun , per a un o dos estudiants. Excepte el nucli de serveis (bany i cuina), la resta de superfície es pot organitzar lliurement gràcies al sistema modular. L’edificació es farà en només deu dies.

01/12/2010

El grup de recerca d’Electrònica Industrial de Terrassa ha desenvolupat un sistema per augmentar la seguretat i la fiabilitat de subministrament de la xarxa elèctrica. La finalitat és protegir les estacions transformadores contra sobrecàrregues, regular el subministrament d’energia durant les puntes de demanda i evitar-ne els talls en situacions d’emergència.